Aktuálně :
Kdeže jsou silnice nejen na Náchodsku?

Mezinárodní silnice je opravována, přestože to není vždy úplně nutné. Ostatní silnice jsou jen látány hrubou nití.

Nehoda na Brance zablokovala příjezd do Náchoda

K vážné dopravní nehodě dvou vozidel došlo dnes odpoledne (kolem 17. hodiny) na příjezdu do Náchoda od Nového Města nad Metují. Silnice je

Náchod se dnes opět topil ve smogu

28.8.2014 - Náchod opět ve smogu. Skoro nehybné kolony v obou směrech od Vysokova až po Běloveskou ulici u Polských hranic. FOTO ↓

Poláci zablokovali mezinárodní silnici smrti

Dosud největší blokádu dopravy na mezinárodní silnici E67, polské silnici č. 8, uskutečnili dnes odpoledne aktivisté v úseku mezi Vratislav

Podpořte nás, sdílejte

Náchodem.info je i na sociálních sítích.
Dejte nám lajk, sledujte nás, "plusujte".

Facebook    Twitter    Google plus

Sdílejte s přáteli, pozvěte je, děkujeme.

 

Napsal Jiří Horák Kategorie: 2
Zobrazeno: 30517
Vytisknout

Připravujeme vyjádření lékařů a dalších odborníků

 

Psychika a deprese

 

Hluk

 

Smrad

 

Čekání

 

Strach

 

Riziko

 
Napsal Jiří Horák Kategorie: 2
Zobrazeno: 4332
Vytisknout

Sčítání dopravy

Článek není dokončen - pracuji na něm na základě podkladů Ing. Jana Chaloupky.

 

Celostátní sčítání dopravy se provádí pravidelně každý 5 rok pod hlavičkou ŘSD ČR. Sčítá se ve stejný den a ve stejnou hodinu v celé republice. Je tak přehled o proudu dopravy z místa na místo, ale i kontrola správnosti sčítání.
Sčítá se vždy 4 hodiny denně a to každou hodinu samostatně. Zvlášť se sčítají motocykly, osobní auta, dodávky, nákladní auta dle tonáže, kamiony, traktory, autobusy i cyklisté. Co jednotlivé vozidlo jedna čárka.
Sčítací hodiny se mění s datumem sčítání, které se provádí od cca března do září, případně října. Sčítání v noci se provádí vyjimečně a to na vybraných sčítacích místech.
Výsledky sčítání se přepočítavají na průměrný počet jednotkových vozidel za 24 hodin.
Proč jednotkových vozidel? Doprava se skládá z různých druhů dopravních prostředků. Vezměte extrém, městem A projede 1 000 kamionů, městem B 1 000 osobních vozidel, městem C 1 000 motocyklů. Všemi třemi městy projede tedy stejný počet vozidel tedy 1 000 vozidel/24 hodin. Rozdíl v účincích dopravy je určitě značný. Není tedy rozhodující jenom počet vozidel, ale i složení dopravy. To se tedy koriguje přepočítáním na jednotková vozidlo. Jednotlivé druhy vozidel tedy mají ve výpočtu různou váhu.
Lepší vypovídající údaj je tedy přepočet na počet jednotkových vozidel za 24/hod zohledňující složení dopravy.
Sčítání dopravy proběhlo v letech 2000, 2005, 2010. Další proběhne v roce 2015.
Ze sčítání dopravy na území Náchoda vyplívá, že nejvyšší intenzita dopravy byla v Náchodě na křižovatce u Slávie v roce 2000. Sčítací místo u Slávie má číslo 5-0111 a je u všech sčítání stejné. Číslo uvedené u čísla sčítacího místa je intenzita dopravy/24 hod. v daný sčítací rok.

V roce 2000 je průměrný počet jednotkových vozidel za 24/ hodin 21 420 vozidel
V roce 2005 je průměrný počet jednotkových vozidel za 24/hodin 16 322 vozidel
V roce 2010 je průměrný počet jednotkových vozidel za 24 hodin 18 547 vozidel
Samozřejmé je, že ve špičce jsou tyto hodnoty výrazně vyšší.

Na obrázcích je vidět silniční síť, na které se sčítalo I/33 Pražská a Polská, I/14 Kostelecká, II/303 Kladská, III/285 26 Lipí.
Zdrojem je ŘSD ČR
Ing. Jan Chaloupka

Obrázky připravuji ke zveřejnění...

 
Napsal Jiří Horák Kategorie: 2
Zobrazeno: 3510
Vytisknout

Měření vibrací

Z pohádky Tři veterání je velmi dobře známá hláška "Tak pojď, Edo, půjdeme domů," kdy v pozadí postav je bortící se dům, kam se právě chtějí vydat.

V té pohádce vzniklo zemětřesení bortící dům mocným kýchem panny(?) princezny. Co by dělal její nosánek po nadýchnutí se nikoli "léčivého" pepře, ale vzduchu na náchodské Pražské? To by byla taková šlupka! A ne jen jedna! Paneláky by popadaly, činžáky by se rozsypaly...

Říkali bychom pak: "Tak pojď, Honzíku, jdeme domů,"?

Naštěstí panny princezny v Náchodě nemáme a 3. stupeň Richterovy stupnice, kterého v okolí silnice doprava TRVALE dosahuje, domy nebourá hned, ale jen pomalu a postupně.

Ano, potvrdilo to měření Krajské hygienické stanice, která měla čidla v přilehlých domech ve staré zástavbě. Hygienici zjistili jsné překročení hygienických norem. Trvalé zemětřesení od dopravy na úrovni 3. stupně Richterovy stupnice.

 
Napsal Jiří Horák Kategorie: 2
Zobrazeno: 3662
Vytisknout

Rakovinotvorné látky

Jízdou po obchvatu by kamión projel z vrcholu Vysokova ke hranici s Polskem za zhruba 10 minut.

Za 10 minut bez brzdění, při kterém se uvolňuje rakovinotvorný prach z brzdových destiček, bez nutnosti zastavovat se a rozjíždět, bez nutnosti častého řazení s meziplynem, při kterém se opět uvolňuje rakovinotvorný nedýchatelný dým a přízemní ozón. Bez vibrací a bez kontaktu s chodci a nakonec i bez dvoumetrového kontaktu se spícími osobami v jejich postelích v domech těsně u mezinárodní Pražské ulice.

Vše pro zvěř a zvířata a člověka

Pokud bude obchvat postaven správně, budou mít zvířata možnost silnici podejít nebo nadejít biokoridory a lidé se zvířaty po mostech nebo v podjezdech. Zátěž pro přírodu bude vyšší v průběhu stavby obchvatu. Všichni uděláme vše proto, aby byl obchvat postaven minimálně 10x rychleji než obchvat Vysokova a minimálně 5x rychleji než obchvat České Skalice. Navíc by bylo vhodné, aby byl obchvat oplocen a opatřen pachovými odpuzovači. Tím se opět zvýší bezpečnost pro volně se pohybující zvěř a nakonec i zvířat v podobě zatoulaných psů, uteklých ovcí, koz, slepic a koní...

4x pomaleji, miliónkrát nebezpečněji

Současná jízda přes Náchod trvá někdy i přes hodinu.

Za tu dobu musí kamión někdy i více než stokrát brzdit, řadit, rozjíždět se. Vyvalí se z něho několik metrů krychlových zamoření v podobě prachu, dýmu a dalších smradů. Děti musejí chodit několik centimetrů od obřích otáčejících se kol, která jsou větší než ony. Chodcům hrozí, že si jich řidič z výšky kabiny nevšimne, když přecházejí těsně před kamiónem jehož řidič nervózně zastavil až skoro na přechodu. Pak je čeká pomalé a příšerně bolestivé přejetí několika tunami, nad kterými lidské tělo nevyhraje!

Navíc tranzitní doprava překáží té místní. Obchvat by navíc pomohl řešit i místní dopravu při obslužnosti Radechové, Babí, Kramolny, Hronova...

 
Napsal Jiří Horák Kategorie: 2
Zobrazeno: 3813
Vytisknout

Měření hluku

Hluk je stejně nebezpečný jako světlo v noci, když chce člověk odpočívat.

Má vliv na psychickou pohodu. Jeho nebezpečí spočívá hlavně ve skutečnosti, že si na hluk časem zvykneme a vědomě ho nevnímáme. Že je ale náš organismus zatěžován i podvědomým působením zvuku si uvědomíme až ve chvíli, kdy zvuk ustane.

Chronické hučení v uších, třes, roztěkanost, podrážděnost, nesoustředěnost a únava, to vše jsou důsledky, kromě jiných negativních vlivů na člověka, nadměrného a hlavně trvalého hluku.

 

Připravujeme informace o měření hluku od dopravy v Náchodě.

 

Strana 2 z 3

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 Další > Konec >>

Počítadlo

Od zveřejnění stránky
v roce 2014 dne
9. 9. v 09:09:09 hod.
jsme zaznamenali
následující počet
návštěvníků. Děkujeme.

TOPlist

 

 

Počasí:


Aktuální srážky nad ČR
zdroj ČHMÚ

aktuální srážky

 

 

Novinky

Některé novinky a aktuality zveřejňujeme pouze na našem Twitteru a Facebooku.
Například aktuální fotografie z terénu odesílané okamžitě přes mobilní telefon.
Najdete je také zde: