Rakovinotvorné látky

Napsal Jiří Horák Kategorie: 2
Zobrazeno: 2971
Vytisknout

Rakovinotvorné látky

Jízdou po obchvatu by kamión projel z vrcholu Vysokova ke hranici s Polskem za zhruba 10 minut.

Za 10 minut bez brzdění, při kterém se uvolňuje rakovinotvorný prach z brzdových destiček, bez nutnosti zastavovat se a rozjíždět, bez nutnosti častého řazení s meziplynem, při kterém se opět uvolňuje rakovinotvorný nedýchatelný dým a přízemní ozón. Bez vibrací a bez kontaktu s chodci a nakonec i bez dvoumetrového kontaktu se spícími osobami v jejich postelích v domech těsně u mezinárodní Pražské ulice.

Vše pro zvěř a zvířata a člověka

Pokud bude obchvat postaven správně, budou mít zvířata možnost silnici podejít nebo nadejít biokoridory a lidé se zvířaty po mostech nebo v podjezdech. Zátěž pro přírodu bude vyšší v průběhu stavby obchvatu. Všichni uděláme vše proto, aby byl obchvat postaven minimálně 10x rychleji než obchvat Vysokova a minimálně 5x rychleji než obchvat České Skalice. Navíc by bylo vhodné, aby byl obchvat oplocen a opatřen pachovými odpuzovači. Tím se opět zvýší bezpečnost pro volně se pohybující zvěř a nakonec i zvířat v podobě zatoulaných psů, uteklých ovcí, koz, slepic a koní...

4x pomaleji, miliónkrát nebezpečněji

Současná jízda přes Náchod trvá někdy i přes hodinu.

Za tu dobu musí kamión někdy i více než stokrát brzdit, řadit, rozjíždět se. Vyvalí se z něho několik metrů krychlových zamoření v podobě prachu, dýmu a dalších smradů. Děti musejí chodit několik centimetrů od obřích otáčejících se kol, která jsou větší než ony. Chodcům hrozí, že si jich řidič z výšky kabiny nevšimne, když přecházejí těsně před kamiónem jehož řidič nervózně zastavil až skoro na přechodu. Pak je čeká pomalé a příšerně bolestivé přejetí několika tunami, nad kterými lidské tělo nevyhraje!

Navíc tranzitní doprava překáží té místní. Obchvat by navíc pomohl řešit i místní dopravu při obslužnosti Radechové, Babí, Kramolny, Hronova...